Boekenblog

Untitled-design-6.png

Een auteur is even succesvol als zijn lijst groot is

Een schare fans die staat te trappelen om je nieuwe boek te lezen organiseer je niet in een dag. Ook niet in een week of een maand. Sommige auteurs die weten dat. Die beginnen met het bouwen aan hun fanbase lang voordat ze aan hun boek beginnen omdat zij weten dat als je succesvol wilt zijn met je boek je een grote fanbase moet hebben.

Hoe krijg je nou een schare fans als auteur?

Social media is populair bij auteurs. dat is logisch want veel van hun volgers, fans, lezers (ik moet daar nog steeds een keer een goed woord voor bedenken) zitten daar. Maar social media is vluchtig. Je posts op social media worden meer niet gelezen dan wel. Niet omdat je volgers niet willen, maar omdat ze je posts gewoon niet zien. Ze missen dus een hoop en dat valt niet te vermijden.

Een stevige fanbase bouw je op door je volgers vanaf je social media accounts te verleiden om naar je website te komen. En op je website kunnen ze iets krijgen wat ze leuk vinden: een stuk tekst uit je nieuwe boek, een hoofdstuk uit een van je eerdere boeken of stukken tekst die je geschrapt hebt uit je nieuwe boek. Kortom, iets waardoor ze zich aanmelden op je maillijst.

Actief zijn op social media is dus niet in de eerste plaats aantrekkelijk omdat je daar je boeken verkoopt, maar omdat je social media accounts een aanvoerroute is naar je website en je maillijst.

Je succes als auteur is even groot als het aantal inschrijvers op je maillijst. Als je nog helemaal niets op social media doet kun je het zo aanpakken:

  • Kies 2 platforms waar je lezers zitten en waar je je comfortabel voelt.
  • Ga deze platforms gebruiken en bepaal wat de minimale tijd is die je er per dag aan wilt besteden. 15 minuten per dag is haalbaar als je je er mentaal op instelt en echt de keus maakt om dat te gaan doen.
  • Hou je daar aan.
  • Als dit een ingesleten gewoonte is geworden, kijk dan of er nog meer platforms zijn die passen bij je boodschap. Inslijten van een nieuwe gewoonte duurt ongeveer drie tot vier weken als je het dagelijks doet.
  • Beperk je tot drie tot vier platforms. Dat is ruim voldoende
  • Vergeet ze niet op te nemen in je mediakit…

Wat is een auteursplatform?

Zou bouw je je auteursplatform

3 onzin ideeen over boeken verkopen en social media

×
Ja, ik wil weten hoe ik veel boeken kan verkopen en ontvang graag je nieuwsbrief. En ik ontvang ook graag per omgaande 53 boekmarketingtips waar ik direct mee aan de slag kan.....
dit veld niet invullen s.v.p.

 

 

 

Denise HulstEen auteur is even succesvol als zijn lijst groot is
Share this post