Bouw je auteursplatform, organiseer je fans en ambassadeurs en verkoop meer boeken met de ABC-formule

Lees eerst even dit:

Dagelijks verschijnen er 57 boeken. Dat zijn meer dan 20.000 titels per jaar.

Van deze 20.000 boeken krijgt 5 % (1000 boeken) relevante media aandacht.

30 % van de titels die verschijnt, behoort tot de non-fictie boeken. Dat zijn 6000 titels per jaar.

Van de 1000 boeken die aandacht krijgt van de media, zijn er 300 non fictie boeken die media aandacht krijgen

95% van de auteurs in Nederland verkoopt niet meer dan 250 exemplaren van hun boek.

Kan een auteur van zijn pen leven?

Hoeveel verdient een auteur met een gemiddelde oplage?

  • Vanaf 7000 exemplaren
  • Royalies van 8 tot 14%
  • Gemiddelde verkoopprijs van het boek: 15 euro

Jaarlijkse inkomsten = ongeveer 11.500 euro bruto

.

Hoeveel verdient een auteur met een bescheiden oplage?

  • Tussen 300 en 700 exemplaren
  • Royalties van 4 tot 10%
  • Gemiddelde verkoopprijs van het boek: 15 euro

Jaarlijkse inkomsten = tussen 450 en 1.050 euro bruto
Bron

Wel als je Geert Mak, Arnon Grunberg of Saskia Noort heet

De meeste auteurs in Nederland verdienen hun boterham vooral met trainingen, lezingen, workshops of verkoop van de rechten. Royalties dragen voor slechts een klein stukje bij. Tenzij je Arnon Grunberg, Saskia van Noort of Geert Mak heet. Voor veel non-fictie auteurs is hun boek een marketinginstrument. Maar ook dan is het verschijnen van een boek geen garantie op succes. Alles hangt af van de vraag of jij als auteur ‘ondernemend’ denkt en doet rond je boek: zichtbaarheid creëren, structureel aan je auteursplatform, je fanbase en aan je ambassadeursnetwerk bouwen.

Hoe staat het er bij jou voor?

veel geld gestoken in het maken van je boek?

je bent bezig met je boek en je vraagt je af wat je nu kunt doen om, als het af is, het goed verkocht te krijgen

of is je boek al af en krijg je ze niet verkocht?

geen lezingen of workshops kunnen boeken rond je boek?

je ziet al die andere auteurs waar ‘het’ wel bij lukt en vraagt je af waarom bij jou niet?

alles wat je doet rond je boek zijn eigenlijk losse flodders die elkaar niet versterken (als je naar het effect kijkt)

je vindt dat je uitgever niet genoeg gedaan heeft

je wil wel dat je boek goed verkoopt, maar je weet niet wat je moet doen, behalve dan een persbericht sturen en veel tweets posten

‘Hopen’ is geen basis voor succes

Een bloeiend boekenbestaan is niet op ‘hoop en verwachting’ gebouwd, maar op ondernemerschap, vastberadenheid en toewijding. Wil je van je boek kunnen leven, dan heb je een plan nodig. Een plan dat verder gaat dan het verkopen van je boeken aan de buren en de sportclub tijdens je boekpresentatie.

Wil je een goed gesprek over de vraag wat er voor nodig is om van je boek een succes te maken?
Ik nodig je van harte uit om contact met met op te nemen.
In een gesprek van 30 minuten laat ik je zien waar je kansen liggen en wat voor stappen je kunt zetten om een succes van je boek te maken.
Mocht je besluiten om niet met mij in zee te gaan, heb je in ieder geval kennis en inzichten gekregen waarmee je een stukje verder kunt.

Ooit zoiets meegemaakt?

Je leeft al weken naar het moment toe van je boekpresentatie. Dan moet ‘het gebeuren’, dat magische moment waarop je doorbreekt met je boek. Je hebt de pers uitgenodigd, zakenrelaties, familie en collega’s. Met het zweet in je handen hou je de ingang van de zaal in de gaten.

Alles staat klaar: borrelnoten, bier, borrels & je boeken. ‘Kom maar op’, denk je terwijl je wat ronddrentelt en handen schudt. Dan is het tijd om je praatje te houden. Je telt ongemerkt de koppen in de zaal en van de 100 mensen die je verwacht had zijn er 32 aanwezig.

‘File, dat zal het zijn. Veel vertraging. Dus ze kunnen nog komen.’

Om een lang verhaal kort te maken:

  • er komen nog drie gasten
  • van de 35 bezoekers kopen zeven je boek.

De volgende dag stuur je een mail naar je emaillijst. Je verkoopt nog vijf boeken.
Een week en nul (nada, niente, niets) verkopen later verdampt het geloof dat je via dit kanaal veel boeken zal verkopen.
Je stuurt een persbericht uit en hoopt er het beste van…

Het kan ook anders

Wil je een bloeiende business rond en met je boek bouwen? Dan heb je een stevig auteursplatform nodig. En dat begint met een plan. Een plan waarmee je ‘hopen” vervangt door ‘sturen, bouwen, weten en resultaat’. Veel auteurs en ondernemers die een expert boek schrijven weten niet wat ze moeten doen om hun boek goed verkocht te krijgen.
Stuur jij ook regelmatig iets de wereld in en hoopt dan dat dat ‘wat’ oplevert? Dat is ‘hoopmarketing’. Denken dat je met een regelmatige schot hagel de hoofdprijs binnen sleurt. Welnee. Alleen auteurs en schrijvende ondernemers met een plan zien hun business onder hun handen groeien. Focus. Focus. Focus. Niets. Meer. Of. Minder. Dan. Dat.

Hoe zou het zijn als

Hoe zou het zijn als je met 80% zekerheid zou kunnen voorspellen wat je boekverkopen zijn als je een boek publiceert? Hoe zou het zijn als je precies weet wat je kunt doen om je boek goed te verkopen? En hoe zou het zijn als je de regie hebt over de communicatie met je potentiële lezers in plaats van dat je je overgeleverd voelt aan de grillen van social media algoritmes, de media en uitsluitend de inspanningen van je uitgever? Die overigens in de meeste gevallen zijn best doet, maar na publicatie van jouw boek z’n aandacht moet verleggen naar andere boeken die verschijnen?

Een gepassioneerde liefdesrelatie, die heb je nodig…

Je hebt de Wereld Draait Door niet nodig om een micro beroemdheid te worden of in alle grote media te staan om je boek goed te verkopen. Tuurlijk, het kan helpen. Maar zonder DWDD lukt het je ook om een microberoemdheid in je eigen wereld te worden.

Het allerbelangrijkste wat je daarvoor nodig hebt, de grootste succesfactor, is een liefdevolle relatie met je potentiële lezers, je ambassadeurs en de mensen die andere mensen kunnen laten zien dat zij je boek moeten kopen.

Kortom, een stevig auteursplatform, waar jij de regie hebt over de communicatie. Als je een stevig auteursplatform bouwt, verkoop je meer boeken. En met het bouwen van dat platform moet je beginnen ruim voordat je boek er is. Een goed plan is een eerste stap.

Vragen? In een gratis gesprek van 30 minuten geef ik antwoord op een aantal dringende vragen.
Vul het formulier hiernaast in en ik bel je op een afspraak te plannen.

Ja, bel me voor een gratis ABC- gesprek

dit veld niet invullen s.v.p.

Ik wist niet beter……

Als ik in 1999, toen ik debuteerde als non-fictie auteur, had geweten wat ik nu wist, was ik nu een vrouwelijke variant van Richard Branson geweest. Ik was buitengewoon succesvol met mijn boeken en schreef enkele bestsellers en eversellers. Als er weer een nieuw boek van mij verscheen, werd het hele marketingcircus opnieuw opgetuigd en was ik afhankelijk van de marketinginspanningen van mijn uitgever. Dat kostte elke keer weer een hoop tijd, geld en energie. Ik had overigens geen klagen over hun inspanningen, en ik begreep überhaupt niet waarom ik mij daar druk over zou moeten maken. Ik verkocht toch veel boeken? De smaak van succes was voor mij een normale staat van zijn. Ik wist alleen niet aan wie ik die boeken verkocht. Tienduizenden fans die meerdere boeken van mij op hun nachtkastje hadden liggen en ik had geen flauw idee wie dat waren! Tenzij ik ze persoonlijk sprak op congressen of evenementen.

Mijn boeken zijn nog steeds mijn beste visitekaartje. Ik word nog steeds regelmatig gebeld door journalisten voor interviews over mijn vorige ‘vakgebied’. Zichtbaarheid, offline en online zijn voor mij dan ook vanzelfsprekende onderdelen geworden van mijn bedrijfsstrategie en schrijverschap.

Boven op een berg goud

Ik had altijd wel het idee dat ik op een berg goud zat en tegelijkertijd had ik het gevoel dat mijn succes als water door mijn vingers liep zonder dat ik ‘het’ beet kon pakken. Dat ik een soort zeef in mijn handen had waar mijn succes door heen liep. En ik raakte gefascineerd door het feit dat veel auteurs die hele slechte boeken geschreven hadden, dat boek verkochten als een tierelier. Ik zag dat heel veel auteurs, die fantastische boeken hadden geschreven deze aan de straatstenen niet kwijtraakten. Wat maakte het verschil? En hoe paste mijn succes in dat plaatje? Het antwoord op die vragen ontdekte ik pas rond 2013 toen ik per ongeluk op een website kwam van een internetonderneemster. Ik had me nog nooit afgevraagd wat internet kon betekenen voor mij op zakelijk gebied. Natuurlijk, ik had een website voor mijn andere bedrijf, maar dat was meer een digitaal visitekaartje. Ik postte af en toe een blog en dat was het zo ongeveer.

De code gekraakt

Ik wilde de code kraken die auteurs succesvol maakt. En in de afgelopen jaren heb ik honderden auteurs gevolgd rond hun schrijverschap. Het beeld dat zich langzaam vormde werd cristal clear: wilde ik, net zoals de succesvolle auteurs die ik volgde, blijvend succesvol zijn, dan zou ik de online en de offline wereld op zo’n manier moeten omarmen en met elkaar verbinden dat ik in de toekomst precies zou weten wie mijn boeken kochten, hoe ik direct met mijn fans in gesprek kon gaan en wat ik kon doen om ambassadeurs aan mij te verbinden. Kortom: het bouwen van een auteursplatform.

In de 20 jaar dat ik ondernemer ben is er veel veranderd. Ik ben nog van de generatie van ‘B.I.’ (Before Internet) en heb heel veel moeten bijleren over ondernemerschap 3.0. Sinds 2013 heb ik gepionierd en mijzelf ondergedompeld in online ondernemen, businessmodellen, lanceren, software en techniek die daarvoor nodig is, omdat ik me realiseer dat, wil ik succesvol blijven, ik aansluiting moet houden met de ontwikkelingen rond het www en real life.

Een succes maken van je boek doe je door

je gereedschapskist met goed gereedschap te vullen

boekmarketing te gaan zien als een uitgelezen kans om een langdurige liefdesrelatie met je fans op te bouwen  zodat er een grote groep mensen staat te trappelen bij het verschijnen van je (volgende) boek

een stevig auteursplatform te bouwen zodat je toegang hebt tot relevante media waardoor je breed zichtbaar wordt voor nieuwe potentiële lezers

een zodanige relatie met je auteursplatform en je ambassadeurs op te bouwen zodat ze je graag helpen bij de lancering van je boek

een duurzame business te ontwikkelen rond je boek waardoor je een volwaardig inkomen genereert zodat je van je boeken kunt leven

een goede business ontwikkelt waar je boek een belangrijke rol in speelt als je een expertboek geschreven hebt.

Dit krijg je voor elkaar door

een goed plan te hebben

je gereedschap op de goede manier te gebruiken

je gereedschap op het goede moment te gebruiken

je ‘hardware’ op orde te hebben (website, mailinglijst, social media etcetera)

over te schakelen op een mindset waar het hebben van een warme relatie met je auteursplatform en iedereen die daar deel van uit maakt en zichtbaar te worden, de motor wordt waarop jouw boekenbusiness draait en dat nog leuk vindt ook

Waardoor je

elk volgend boek beter en makkelijker verkoopt

plezier blijft beleven aan je ondernemende schrijversbestaan

Succesvol worden met je boek doe je met mijn ABC-formule

Wil jij succesvol zijn met je boek en als auteur? Dan heb je kennis van zaken nodig rondom ondernemen met en rond je boek. En die kennis heb ik gebundeld in de ABC-formule. Netjes opgedeeld in hapklare brokken. Die samen een sluitend systeem vormen.

Dit is wat voor impact de ABC- formule heeft gehad op het leven van een auteur

Lisette leerde ik kennen toen zij voor mij een webinar  gaf aan mijn emaillijst over haar laatste boek. Ik had nauwkeurig haar website bekeken en raakte met haar in gesprek over hoe zij haar toekomst zag als auteur en ondernemer. Al snel werd duidelijk dat zij het gevoel had dat zij meer voor haar lezers kon betekenen dan dat ze dat tot dat moment deed. Maar ze wist niet hoe. Omdat ze op geen enkele manier het gesprek met haar lezers kon voeren, behalve tijdens de ontmoetingen tijdens lezingen.
We hebben een plan gemaakt. En dit is wat er gebeurde

  • ze maakte een nieuwe website
  • ze raakte in gesprek met haar (potentiele) lezers via haar website
  • het aantal lezers van haar boeken groeide
  • daardoor kreeg ze vragen van de mensen die bij haar aanhaakten
  • daardoor kon zij ‘op maat’ verhalen,liedjes en lezingen aanbieden
  • ze ontwikkelde verschillende online trainingen op basis van de vragen van haar volgers
  • een van haar online trainingen werd zo’n succes dat ze besloot om een boek te schrijven dat aansluit bij de inhoud van deze online training
  • doordat zij rechtstreeks kan communiceren met haar volgers lopen haar workshops en lezingen makkelijker vol
  • doordat zij rechtstreeks met haar lezers en volgers kan communiceren weet zij beter wat haar fans leuk vinden

Daardoor genereerde ze nieuwe inkomensstromen.

Dit zijn de resultaten van de ABC- formule

Je weet precies voor de rest van je schrijvers – en of ondernemersbestaan hoe je je boek voor je kunt laten werken

daardoor bouw je een inkomen rond en met je boek

zodat je boeken een bron van inkomsten worden en blijven

waardoor je boeken niet uitsluitend meer een kostenpost zijn

zodat je je nooit meer hoeft af te vragen of je wel goed bezig bent

omdat je precies weet ‘hoe het werkt’

De ABC- formule

Module 1
Auteursplatform, Ambassadeurs & Aanhaken

Doel
De juiste mensen vinden en aan je verbinden

  • zichtbaar & vindbaar worden voor je auteursplatform, je potentiële lezers & fans,
  • met als doel hen aan te laten haken bij jou, de auteur
  • andere belangrijke bevolkers van je auteursplatform

De harde kant op orde

  • de 7 eigenschappen van de ideale auteurswebsite, het doel van de website
  • de ideale opt- in & listbuilding
  • relatie social media, website & auteursplatform
  • slim organiseren social media
  • vinden geschikte offline & online platforms
  • een goede boekenpitch/bedrijfspitch
  • basisbegrippen boek marketing

Hoe

  • techniek & systemen

Uitbesteden?

Module 2
Boeien, Binden & Betrekken


Doel
Een duurzame relatie opbouwen met alle mensen die je auteursplatform bevolken

  • een relatie opbouwen met je potentiele lezers
  • relatie opbouwen met je auteursplatform
  • know, like & trust factor vergroten

De zachte kant van de relatie 

  • wat communiceer je met je inschrijvers
  • wat communiceer je naar je auteursplatform
  • waarom doe je dat?
  • wanneer doe je dat?
  • hoe vaak doe je dat?
  • kennis delen
  • helpen
  • content kalender maken

Hoe

  • systemen en technieken

Uitbesteden?

Module 3
Communiceren, Converteren &
 
Cashen

Doel
Je boek goed lanceren en verkopen

  • welke van de 4 soorten boeklanceringen past bij jouw situatie
  • plannen van je boeklancering
  • vinden van de juiste influencers/ bloggers/ vloggers
  • virtuele boektoer organiseren
  • rol van je fans tijdens je boeklancering
  • opzetten van verschillende teams
  • rol van social media in je lancering
  • fans betrekken bij je boeklancering
  • rol van media & free publicity
  • contentkalender

Hoe

  • systemen en technieken

Uitbesteden?

Module 4
Duurzaam Doen, Denken & Doorpakken


Doel
Een toekomstbestendige business rond en met je boeken ontwikkelen

  • van bestseller naar everseller: je boekverkopen op peil na de lancering
  • de boer op en je gezicht laten zien
  • nieuwe potentiële lezers vinden
  • zakelijke partners vinden
  • verschillende inkomensstromen offline en online
  • kennis schaalbaar maken?

Hoe

  • systemen en technieken

Uitbesteden?

Waarom zou je met mij in zee gaan?

ik ben auteur en heb 11 boeken geschreven waaronder enkele bestsellers en eversellers

ik hou niet van gemuts

ik ben sinds 1997 ondernemer

ik heb een enorme creatieve denkkracht tot mijn beschikking

ik ben pragmatisch, concreet, praktisch en resultaatgericht

ik heb een unieke combinatie van kennis over schrijverschap, de boekenwereld, ondernemerschap, internet & boekmarketing en de systemen die je nodig hebt om succesvol te zijn met je boek

De praktische zaken

Vip traject: Module A tot en met D

  • een half jaar lang persoonlijke begeleiding bij het bouwen van een auteursplatform
  • per module 1 dagdeel samen aan de slag op mijn kantoor te Maarn
  • per module 3 skypecalls
  • toegang tot low end & middle end online producten
  • toegang tot online community voor een half jaar
  • toegang tot online training

Basis traject: 1 module naar keuze

  • 1 dagdeel individuele coaching op mijn kantoor te Maarn
  • 3 x skypecall
  • toegang tot low end & middle end online producten
  • toegang tot online community voor een half jaar
  • toegang tot online training

Dit is je investering in je bloeiende boekenbestaan

Investering in een bloeiend boekenbestaan
1 module   875,–
2 modules 1675,–
3 modules 2395,–
4 modules 2875,–
ex 21% BTW

Gespreide betaling is mogelijk

Veranderen, ontwikkelen, beter worden kost tijd, energie en geld. Als je blijft doen wat je altijd deed, zal er precies hetzelfde blijven gebeuren en zal er nies veranderen. Dat was Einstein. Volgens mij schreef hij ook:’Hoe kan je nou de oplossing van een probleem verwachten door op dezelfde manier te blijven denken? Die manier van denken is uiteindelijk de oorzaak van het probleem’. Vul het formulier in en we maken een afspraak. We kijken wat ik voor je kan doen. Je krijgt in ieder geval een aantal adviezen waar je direct mee aan de slag kunt. Het verplicht je tot niets….

Ja, bel me voor een gratis ABC- gesprek

dit veld niet invullen s.v.p.

Wat krijg je als je met mij in zee gaat?

kennis, inzicht en vaardigheden die je nodig hebt om van je boek een succes te maken

een fantastisch praktisch stappenplan gebaseerd op de ABC- formule, gemaakt met mij, een expert op het gebied van boeken en internetmarketing

speciaal op maat gemaakt voor jou, zodat jij je herkent in alles wat er uit het plan voortvloeit

een geweldig effectief, praktisch toepasbaar en helder plan waar je direct mee aan de slag kunt

inzicht in het proces van het bouwen aan je platform en offline & online boekmarketing

een enorme hoeveelheid ideeën die jij kunt gebruiken om je boek beter te verkopen

welke stappen daarbij horen & hoe je deze uitvoert

wat het je oplevert op korte termijn, middel lange en lange termijn

en hoe je dit keer op keer kunt doen

Wat anderen over mij zeggen

 

Marijke van Dellen, slaapconsulent en auteur van ‘Beter Slapen, de spirituele betekenis van slapeloosheid.
“Door de vragen die zij stelt dwingt ze mij om na te denken. Zij heeft een enorme kennis over hoe je een boek uiteindelijk in de markt zet. Als het uitgebracht is, dan ben je echt te laat. Je moet al starten met je marketing voordat er een fatsoenlijk hoofdstuk klaar is. Interviews, artikelen, Facebookberichten, daar zou ik nooit aan gedacht hebben. Mijn eerste interview heb ik gedaan, net zoals een radio optreden en een aantal lezingen. De eerste mensen hebben aan mij gevraagd: ‘Wanneer komt je boek nou uit?’  Ik had altijd het idee dat een boek schrijven stilletjes achter het bureau gebeurt, weg van de wereld. Nu blijkt dat ik de wereld nodig heb voor mijn boek. Hoe leuk is dat?” 

Aunurag ten Klooster, auteur van ‘Lichter leven’,  ‘Ik vind het logisch dat je naar Denise gaat als je meer wilt weten over een boek schrijven, uitgeven en lanceren. Zij heeft zoveel ervaring met dit alles. Denise heeft mij zeer waardevol advies gegeven waar ik mee verder kan. Zowel naar de uitgever als hoe ik mijn boek verder kan promoten.’

Tilda Timmers, lifecoach voor moeders en auteur van ‘Toen kreeg ik weer lucht’, een boek over een post – natale depressie en het herstel daarvan.
‘Denise heeft me ontzettend veel tips gegeven en advies waar ik direct mee aan de slag kon. Ik sta in de Vrouwonline, de Flair en de Ouders van Nu. Er staat nog ontzettend veel uit, dus er komt nog een heleboel los. Ik vond het contact heel prettig. Alsof we elkaar al jaren kenden.’

De meest gestelde vragen

Is het wel nuttig wat ik krijg aangereikt?

Alles wat je aangereikt krijgt heb ik zelf gedaan en ervaren in de praktijk. Dus geen technische of modieuze bla bla maar uitvoerbare en praktische zaken. Afhankelijk van waar je zelf staat moet je daar meer in doen of meer in doen. Of mij vragen of ik het voor je wil regelen. Dan laat ik mijn assistenten zaken voor je uitvoeren.

Moet ik een website hebben?

Ik kan wel zeggen dat niets moet, maar dan lieg ik. Ja. Een website moet je hebben. En een goeie ook. Overigens maakt de website onderdeel uit van de ABC formule. En wel bij de A. Omdat een goede website het halve werk is en aan alle begin van het succes van jou als auteur staat.

Moet ik verstand van marketing hebben?

Dat is niet noodzakelijk. Het goede nieuws is dat je dat gaandeweg leert. Ik noem een heleboel geen marketing maar is het in feite wel. Door het beestje bij de naam te noemen bijvoorbeeld ‘Zorg dat je veel geïnteresseerden op je maillijst krijgt’ haal ik de nadruk op marketing weg. En komt er meer nadruk op het leggen van relaties met je potentiële lezers. En dat is waar boekmarketing over gaat.

Als ik al met mijn boek bezig ben, of als mijn boek al is verschenen, is dit dan wel nuttig?

Beter laat dan nooit. Je kunt zelfs als je boek verschenen is nog prima succesvol een goed plan uitvoeren. En hoe leuk is het als je boek vanaf het begin af aan een succes is?

Is dat niet een beetje overdreven, ruim voordat mijn boek verschenen is al met de boekpromotie beginnen?

Hoe eerder hoe beter. Als je van je boek echt een succes wilt maken dan is het belangrijk en noodzakelijk om je potentiële fans en lezers in een vroeg stadium te bereiken.

Maar... mijn uitgever doet dat toch?

Je uitgever doet wat hij kan. Hij verstuurt een persbericht, rammelt in zijn netwerk. Afhankelijk van het soort boek en zijn netwerk kan hij meer of minder voor je doen. Dat betekent dat er per definitie iets van jou gevraagd wordt. Of je nou bij een uitgever zit of in eigen beheer een boek uitgeeft. In beide gevallen zal je zelf ook ondernemerschap moeten tonen met, rond en voor je boek. Anders wordt het niets en blijft het bij 250 verkochte exemplaren. Sorry. Er bestaat dus geen quick fix.

En wat mijn uitgever doet is niet voldoende?

Nee. Zeker als je een debuterend auteur bent. Dan heeft nog niemand van je gehoord. Dus zul je behoorlijk wat uit de kast moeten trekken om op te vallen tussen die andere 19.999 nieuwe titels die per jaar verschijnen. Als je eenmaal bekend bent zoals Arnon Grunberg of Ben Tiggelaar hoeft dat niet meer.

Heeft mijn uitgever niet de taak om mijn naam te pluggen?

Nee. Ze willen je boek goed verkopen natuurlijk. Maar het punt is dat uitgevers doen wat in hun vermogen ligt zolang je boek nog een beetje nieuwswaarde heeft. Dat is maximaal een maand of twee rond de verschijning. En daarna moeten ze aan de bak met een volgend boek. Bovendien besteden uitgevers 80% van hun marketingbudget aan boeken van auteurs die al naam gemaakt hebben. Dat is de 80-20 regel: 20 % van de auteurs in je fonds, zorgt voor 80% van je omzet. Als je 80% van je budget naar deze auteurs laat gaan, weet je dat je winst maakt. Hoe gek het ook klinkt. Als het gaat om zaken doen zeggen de experts: je kunt beter geld stoppen om een product dat al bekend is onder het grote publiek, nog meer zichtbaarheid te geven. Dat is namelijk veel effectiever dan een geheel nieuw product in de markt zetten. Jij als schrijver bent, marketingtechnisch ook een product, netzoals je boek.

En als ik dit wel wil maar geen tijd heb?

Dan maken we samen een plan. We kijken wat je zelf doet, en wat er door iemand anders moet gebeuren. Ik heb een team van vaste mensen om me heen waar ik mee samenwerk. Assistenten die social media marketing voor hun rekening kunnen nemen, of je website bij kunnen houden, dat soort zaken. Ik zorg dat het gebeurt terwijl jij met belangrijke zaken bezig bent.

En als ik maar een klein budget heb?

Meld je dan aan voor mijn nieuwsbrief en blijf me volgen. Begin 2018 kun je mijn online programma gaan volgen. Speciaal voor die auteurs die geen groot budget hebben en toch aan de slag willen.

Stel je voor…

je leest deze pagina. En je denkt; ‘Ja, dat is precies wat ik nodig heb’.  En je doet het niet…. Waar sta je over een jaar met je boekenbusiness? Tijd is kostbaar. Stel je voor wat je in een jaar voor elkaar kunt krijgen … als je de juiste dingen doet, op het juiste moment..

Ja, bel me voor een gratis ABC- gesprek

dit veld niet invullen s.v.p.

Denise HulstDe ABC-formule