Als je een boek geschreven hebt wil je dat het door veel mensen  gelezen wordt, of niet?

Mijn eerste boek verscheen in 1999 en ik had niet in de gaten dat mijn boek een bestseller was. Korte tijd na het verschijnen van mijn eerste boek verscheen mijn tweede boek en al snel stond ik met twee titels in de top 10 van Intermediair. Ik las het en dacht ‘Och, wat leuk’, en ging over tot de orde van de dag. We zijn heel wat jaren verder. Door de komst van internet is er oneindig veel mogelijk. Als je weet hoe je offline en online activiteiten elkaar kunt laten versterken, weet je ook hoe je meer boeken kunt verkopen. Ik help je daarmee.

 

Bel me voor een afspraak, ik heb wel wat vragen..

dit veld niet invullen s.v.p.

Herken je dit?

En wil je dit?

  • je wilt veel boeken verkopen maar je weet niet waar te beginnen?
  • alle acties die je onderneemt zijn ad hoc?
  • je ziet niet hoe social media bij kan dragen aan je succes?
  • je kent de kreet ‘The money is in your list’ maar je weet niet wat dat precies is?
  • je begint vol goede moed maar je weet eigenlijk niet hoe je acties in het grote plaatje passen?
  • je weet niet hoe je je potentiële lezers aan je kunt verbinden en boeien?
  • blijvend veel boeken verkopen?
  • precies weten hoe je dat moet doen?
  • weten hoe jij je lezers blijvend aan je kan verbinden en hoe zij je trouwste ambassadeurs worden?
  • weten op welke momenten je nieuwswaarde hebt rond je boek en hoe je dat communiceert?
  • weten hoe je je volgende boek verkocht hebt voordat je het geschreven hebt?

Meer boeken verkopen begint bij een stevig eigen auteursplatform en een goed boekpromotie plan

Een goed en stevig auteursplatform is de verzameling van enthousiaste fans, lezers, inschrijvers op je nieuwsbrief, toegewijde bloggers en influencers, journalisten en allerlei andere mensen die belangrijk zijn in jouw vakgebied. Zij zijn de basis voor jouw succes. Een goed boekpromotieplan is gericht op het tot stand brengen van de relatie en het genereren van aandacht voor je boek. In een goed boekpromotieplan (dat je zelf uit kunt voeren of kunt laten uitvoeren door een van mijn vaste virtual assistents), staat stap voor stap staat wat je moet doen, wanneer je dat moet doen en hoe dat kan bijdragen aan je succes.
Het bouwen aan je auteursplatform en een goed boekpromotie plan is goed te doen en vol te houden.

Wat krijg je als je met mij in zee gaat?

  • kennis, inzicht en vaardigheden die je nodig hebt om van je boek een succes te maken
  • een fantastisch praktisch stappenplan gebaseerd op de ABC- formule, gemaakt met mij, een expert op het gebied van boeken en internetmarketing
  • speciaal op maat gemaakt voor jou, zodat jij je herkent in alles wat er uit het plan voortvloeit
  • een geweldig effectief, praktisch toepasbaar en helder plan waar je direct mee aan de slag kunt
  • een enorme hoeveelheid ideeën die jij kunt gebruiken om je boek beter te verkopen
  • inzicht in het proces van het bouwen aan je platform en offline & online boekmarketing
  • welke stappen daarbij horen
  • hoe je deze uitvoert
  • wat het je oplevert op korte termijn, middel lange en lange termijn
  • en hoe je dit keer op keer kunt doen

Zodat

  • je precies weet waar je mee bezig bent
  • je je nooit meer hoeft af te vragen of je wel de goede dingen op het juiste moment doet
  • je precies weet wat wel en niet het gewenste resultaat oplevert
  • je dus ook weet wat je wel moet doen
  • je dus ook weet waar je geen energie meer in moet steken
  • je precies weet wat je anderen kunt vragen om voor je te doen als je zaken wilt uitbesteden omdat je druk met schrijven of je business bent
  • je bij elk volgend boek weet wat je hebt te doen en dat elke volgende keer makkelijker en doeltreffender doet

Waardoor

  • je je boek goed verkoopt
  • elk volgend boek beter verkoopt
  • meer tijd kunt besteden aan schrijven in plaats van verkopen omdat je een optimaal werkend communicatiesysteem met je fans hebt
  • meer tijd kunt besteden aan de ontwikkeling van je business
  • meerdere inkomensstromen rond je boek realiseert
  • een microberoemdheid in de regio geworden bent

Op het moment dat we een goed stappenplan maken dat past bij wie je bent en bij de doelen die je je gesteld hebt voor je boek én je bedrijf, maak  je optimaal gebruik van de kansen die jouw boek je biedt. Een goed plan is niet alleen effectief waardoor je je doel bereikt, maar is ook uitvoerbaar, realistisch en vol te houden.

Wat zeggen anderen over mij?

Lisette Thooft, auteur, publicist, mythosoof, columnist Happinez

“Denise heeft mij geholpen met mijn persoonlijke marketing op een fantastische manier. Ze is warm, betrokken, deskundig en stimulerend. Ze zit vol creatieve ideeën en heeft mij – halve digibeet die ik was – met zachte hand, humor en aanmoediging zover gekregen dat ik nu met ontzettend veel plezier mijn eigen Nieuwsbrieven maak, blogs op mijn nieuwe website zet en met het geven van e-cursussen begin. Het voelt alsof ik aan haar hand de 21e eeuw ben ingetreden.” 

Marijke van Dellen, auteur, slaapconsultant

“Door de vragen die zij stelt dwingt ze mij om na te denken. Zij heeft een enorme kennis over hoe je een boek uiteindelijk in de markt zet. Als het uitgebracht is, dan ben je echt te laat. Je moet al starten met je marketing voordat er een fatsoenlijk hoofdstuk klaar is. Interviews, artikelen, Facebookberichten, daar zou ik nooit aan gedacht hebben. Mijn eerste interview heb ik gedaan, net zoals een radio optreden en een aantal lezingen. De eerste mensen hebben aan mij gevraagd: ‘Wanneer komt je boek nou uit?’  Ik had altijd het idee dat een boek schrijven stilletjes achter het bureau gebeurt, weg van de wereld. Nu blijkt dat ik de wereld nodig heb voor mijn boek. Hoe leuk is dat?” 

Anurag ten Klooster, schrijfster van “de Kunst van het Lichter Leven” en ‘Het leven aanvaarden door Mindfulness en Compassie’

‘Ik vind het logisch dat je naar Denise gaat als je meer wilt weten over een boek schrijven, uitgeven en lanceren. Zij heeft zoveel ervaring met dit alles. Denise heeft mij zeer waardevolle tips gegeven waar ik mee verder kan. Zowel naar de uitgever als hoe ik mijn boek verder kan promoten.’

En nu?

Je kunt natuurlijk zelf wat proberen. Of denken dat het vanzelf goed komt. Omdat je uitgever het voor je doet, omdat je een geweldig boek geschreven hebt en daarom dus wel boven zal komen drijven.
Welnee. Er zijn ontelbare goed geschreven, fantastische, nuttige, inspirerende boeken die slecht verkopen. En er zijn nog veel meer slecht geschreven boeken met flinterdunne verhalen, slechte plots, met nul komma nul inhoud die uitstekend verkopen…..

Enig idee hoe dat komt? Ik wel…. 

De meest gestelde vragen...

Alles wat je aangereikt krijgt heb ik zelf gedaan en ervaren in de praktijk. Dus geen technische of modieuze bla bla maar uitvoerbare en praktische zaken. Afhankelijk van waar je zelf staat moet je daar meer in doen of meer in doen. Of mij vragen of ik het voor je wil regelen. Dan laat ik mijn assistenten zaken voor je uitvoeren.

Ik kan wel zeggen dat niets moet, maar dan lieg ik. Ja. Een website moet je hebben. En een goeie ook. Overigens maakt de website onderdeel uit van de ABC formule. En wel bij de A. Omdat een goede website het halve werk is en aan alle begin van het succes van jou als auteur staat.

Dat is niet noodzakeljk maar het helpt wel. het goede nieuws is dat je dat gaandeweg leert. Ik noem een heleboel geen marketing maar is het in feite wel. Door het beestje bij de naam te noemen bijvoorbeeld ‘Zorg dat je veel geïnteresseerden op je maillijst krijgt’ haal ik de nadruk op marketing weg. En komt er meer nadruk op het leggen van relaties met je potentiële lezers. En dat is waar boekmarketing over gaat.

Beter laat dan nooit. Je kunt zelfs als je boek verschenen is nog prima succesvol een goed plan uitvoeren. En hoe leuk is het als je boek vanaf het begin af aan een succes is?

Hoe eerder hoe beter. Als je van je boek echt een succes wilt maken dan is het belangrijk en noodzakelijk om je potentiele fans en lezers in een vroeg stadium te bereiken.

Je uitgever doet wat hij kan. Hij verstuurt een persbericht, rammelt in zijn netwerk. Afhankelijk van het soort boek en zijn netwerk kan hij meer of minder voor je doen. Dat betekent dat er per definitie iets van jou gevraagd wordt. Of je nou bij een uitgever zit of in eigen beheer een boek uitgeeft. In beide gevallen zal je zelf ook ondernemerschap moeten tonen met, rond en voor je boek. Anders wordt het niets en blijft het bij 250 verkochte exemplaren. Sorry. Er bestaat dus geen quick fix.

Nee. Zeker als je een debuterend auteur bent. Dan heeft nog niemand van je gehoord. Dus zul je behoorlijk wat uit de kast moeten trekken om op te vallen tussen die andere 19.999 nieuwe titels die per jaar verschijnen. Als je eenmaal bekend bent zoals Arnon Grunberg of Ben Tiggelaar hoeft dat niet meer.

Nee. Ze willen je boek goed verkopen natuurlijk. Maar het punt is dat uitgevers doen wat in hun vermogen ligt zolang je boek nog een beetje nieuwswaarde heeft. Dat is maximaal een maand of twee rond de verschijning. En daarna moeten ze aan de bak met een volgend boek. Bovendien besteden uitgevers 80% van hun marketingbudget aan boeken van auteurs die al naam gemaakt hebben. Dat is de 80-20 regel: 20 % van de auteurs in je fonds, zorgt voor 80% van je omzet. Als je 80% van je budget naar deze auteurs laat gaan, weet je dat je winst maakt. Hoe gek het ook klinkt. Als het gaat om zaken doen zeggen de experts: je kunt beter geld stoppen om een product dat al bekend is onder het grote publiek, nog meer zichtbaarheid te geven. Dat is namelijk veel effectiever dan een geheel nieuw product in de markt zetten. Jij als schrijver bent, marketingtechnisch ook een product, netzoals je boek.

Dan maken we samen een plan. We kijken wat je zelf doet, en wat er door iemand anders moet gebeuren. Ik heb een team van vaste mensen om me heen waar ik mee samenwerk. Assistenten die social media marketing voor hun rekenining kunnen nemen, of je website bij kunnen houden, dat soort zaken. Ik zorg dat het gebeurt terwijl jij met belangrijke zaken bezig bent.

Meld je dan aan voor mijn nieuwsbrief en blijf me volgen. Begin 2018 kun je mijn online programma gaan volgen. Speciaal voor die auteurs die geen groot budget hebben en toch aan de slag willen.

Wat maakt mij nou tot degene waarbij je dit zou moeten doen?

Ik ben auteur en al 20 jaar ondernemer.
Ik heb verschillende bestsellers en eversellers geschreven  en weet dus wat er mogelijk is rond het bouwen van je business rond je boek. Ik weet hoe belangrijk een schare fans is, hoe je die schare fans opbouwt, boeit en bindt. Ik bezit een unieke combinatie van kennis over schrijverschap, de boekenwereld en (internet) ondernemerschap.

Bel me voor een afspraak, ik heb wel wat vragen..

dit veld niet invullen s.v.p.

Denise HulstBoekpromotie