Als je een boek geschreven hebt wil je dat het door veel mensen  gelezen wordt, of niet?

Mijn eerste boek verscheen in 1999 en ik had niet in de gaten dat mijn boek een bestseller was. Korte tijd na het verschijnen van mijn eerste boek verscheen mijn tweede boek en al snel stond ik met twee titels in de top 10 van Intermediair. Ik las het en dacht ‘Och, wat leuk’, en ging over tot de orde van de dag. We zijn heel wat jaren verder. Door de komst van internet is er oneindig veel mogelijk. Als je weet hoe je offline en online activiteiten elkaar kunt laten versterken, weet je ook hoe je meer boeken kunt verkopen. Ik help je daarmee.

 

Ik wil meer boeken verkopen en kan best wel wat tips gebruiken waar ik direct mee aan de slag kan!

Stuur mij maar 53 Doe Het Zelf Boekmarketing Tips voor auteurs, zodat ik precies weet wat ik zelf kan doen om bij te dragen aan het succes van mijn boek!

dit veld niet invullen s.v.p.

Herken je dit?

En wil je dit?

  • je wilt veel boeken verkopen maar je weet niet waar te beginnen?
  • alle acties die je onderneemt zijn ad hoc?
  • je ziet niet hoe social media bij kan dragen aan je succes?
  • je kent de kreet ‘The money is in your list’ maar je weet niet wat dat precies is?
  • je begint vol goede moed maar je weet eigenlijk niet hoe je acties in het grote plaatje passen?
  • je weet niet hoe je je potentiële lezers aan je kunt verbinden en boeien?
  • blijvend veel boeken verkopen?
  • precies weten hoe je dat moet doen?
  • weten hoe jij je lezers blijvend aan je kan verbinden en hoe zij je trouwste ambassadeurs worden?
  • weten op welke momenten je nieuwswaarde hebt rond je boek en hoe je dat communiceert?
  • weten hoe je je volgende boek verkocht hebt voordat je het geschreven hebt?

Meer boeken verkopen begint bij een stevig eigen auteursplatform en een goed boekpromotie plan

Een goed en stevig auteursplatform is de verzameling van enthousiaste fans, lezers, inschrijvers op je nieuwsbrief, toegewijde bloggers en influencers, journalisten en allerlei andere mensen die belangrijk zijn in jouw vakgebied. Zij zijn de basis voor jouw succes. Een goed boekpromotieplan is gericht op het tot stand brengen van de relatie en het genereren van aandacht voor je boek. In een goed boekpromotieplan (dat je zelf uit kunt voeren of kunt laten uitvoeren door een van mijn vaste virtual assistents), staat stap voor stap staat wat je moet doen, wanneer je dat moet doen en hoe dat kan bijdragen aan je succes.
Het bouwen aan je auteursplatform en een goed boekpromotie plan is goed te doen en vol te houden.

Wat krijg je als je met mij een goed plan maakt?

  • een fantastische praktische stappenplan, gemaakt met mij, een expert op het gebied van boeken en internetmarketing
  • speciaal op maat gemaakt voor jou, zodat jij je herkent in alles wat er uit het plan voortvloeit
  • een geweldig effectief, praktisch toepasbaar en helder plan waar je direct mee aan de slag kunt
  • een enorme hoeveelheid ideeën die jij kunt gebruiken om je boek beter te verkopen
  • inzicht in het proces van het bouwen aan je platform en offline & online boekmarketing
  • welke stappen daarbij horen
  • hoe je deze uitvoert
  • wat het je oplevert op korte termijn, middel lange en lange termijn
  • en hoe je dit keer op keer kunt doen

Inhoud van de bijeenkomst

  • je doelen, waar je op dit moment staat
  • wat is voor jou de optimale marketingmix, online en ofline
  • wat is voor jou de beste manier om online aan je auteursplatform te bouwen
  • wat is voor jou de beste manier om offline aan je auteursplatform te bouwen
  • wat is je ideale weggever
  • hoe voldoet jouw website optimaal aan je doelen
  • we bekijken wat je wanneer communiceert naar je platform
  • we kijken naar de manier waarop je je platform kunt betrekken in de verschillende fases van het schrijfproces
  • we zoeken de optimale strategische partners en samenwerkingsverbanden indien mogelijk en gewenst
  • ik vertel je waar journalisten een bloedhekel aan hebben en waar je ze blij mee maakt en hoe je een relatie met hen opbouwt

Op het moment dat we een goed stappenplan maken dat past bij wie je bent en bij de doelen die je je gesteld hebt voor je boek én je bedrijf, maak  je optimaal gebruik van de kansen die jouw boek je biedt. Een goed plan is niet alleen effectief waardoor je je doel bereikt, maar is ook uitvoerbaar, realistisch en vol te houden.

Optie 1 Individueel 
Bouw je auteursplatform en maak een effectief boekpromotieplan.

In ongeveer drie uur bepalen we wat je gaat doen om je platform uit te bouwen en wat je kunt doen om aandacht te genereren voor  je boek. Alles wat we bedenken is concreet.
Je krijgt voor onze afspraak het werkboek toegestuurd. Je vult dat eerst zelf in en je stuurt het ingevulde exemplaar digitaal naar mij toe.

Als ik je werkboek ontvangen heb krijg je van mij een serie data voor ons gesprek.
We gaan tijdens onze afspraak direct aan de slag en je hebt aan het eind van onze afspraak een helder beeld van wat er nodig is en hoe je dat aan gaat pakken.
We maken een skype afspraak en zijn twee uur met elkaar aan de slag.
Het derde uur bewaren we voor een Q&A sessie. Er rijzen namelijk altijd vragen en die beantwoord ik graag, zodat jij ook weer goed verder kunt.

Mocht je liever een afspraak in real life met mij maken, dan kan dat ook.
Daar zijn, afhankelijk van de locatie, meerkosten aan verbonden.

Optie 2 Individueel 
Extra: als optie 1 plus 3 individuele coachingsgesprekken

We doen precies hetzelfde als in de eerste optie. Daarnaast krijg je 3 extra coachingsgesprekken.
Mijn werkwijze is als volgt: drie dagen voor ons coachingsgesprek ontvang ik van jou een voortgangsverslag plus de vragen waar je het met mij over wilt hebben. Ik kan me dan goed voorbereiden waardoor onze tijd samen zeer effectief is.

Als je op onderstaande button klikt kom je in de betaalomgeving. Je krijgt een digitale factuur met het verzoek om te betalen. Je ontvangt dan binnen 24 uur het werkboek. Als je het werkboek ingevuld hebt, kun je me bellen voor een afspraak. Dan gaan we aan de slag.

Bel me voor een afspraak, ik heb wel wat vragen..

dit veld niet invullen s.v.p.

Strippenkaart voor individuele supereffectieve skypegesprekken met groot resultaat

5 boekenboostgesprekken.
Ik schiet op je strategie, de voorbereiding en de uitvoering. Ik spot de gaten in je plan, geef je advies en hou je op het goede spoor.
Ik ben je duveltje uit een doosje, jouw eigen advocaat van de duivel en de stok achter de deur.

En natuurlijk spreek ik je moed in, geef ik complimenten en vier ik met jou je successen.
Want die zijn gegarandeerd!

Als je op onderstaande button klikt kom je in de betaalomgeving. Je krijgt een digitale factuur met het verzoek om te betalen.
Bel me dan direct voor een afspraak. Dan gaan we aan de slag.

De meest gestelde vragen

Is wel het bruikbare informatie die ik krijg?
Alles wat je aangereikt krijgt is gebaseerd op de praktijk. Dus uitvoerbaar. Afhankelijk van waar je zelf staat moet je daar meer in doen of minder.

Moet ik een website hebben om dit te kunnen doen? 
Niets moet maar een website is wel buitengewoon handig, zeker in deze internettijd. Er komen veel onderwerpen aan bod waar je geen website voor hoeft te hebben. Ik ga er wel vanuit dat je een website hebt en dus de beschikking over internet.

Moet ik verstand hebben van onlinemarketing?
Dat is niet noodzakelijk.Het helpt wel maar ik leg alles duidelijk uit. En daardoor krijg je wel verstand van online marketing.

En als ik al met mijn boek bezig ben, ben ik dan te laat om met een goede boekpromotie te beginnen?’
Nee, beter laat dan nooit. Je kunt zelfs als je boek verschenen is nog prima succesvol een goed plan uitvoeren. Maar hoe leuk is het als je boek vanaf het begin af aan een succes is? 

‘Is dat niet erg lang van te voren? Nog voordat je boek verschenen is al met de marketing bezig zijn?’
Nee. Als je van je boek een succes wilt maken dan is het belangrijk en noodzakelijk om je potentiële lezers in een vroeg stadium te bereiken.

‘Maar… mijn uitgever doet dat toch?’
Je uitgever doet  wat hij kan.:een persbericht versturen, een krant of een tijdschrift benaderen voor een interview of een lezing ergens voor je regelen. Deze inspanningen doet een uitgever vooral rond de publicatie van je boek. Daarna gaat een uitgever met een volgende boek aan de slag en moet je de promotie van je boek zelf oppakken.

‘Is wat een uitgever doet niet voldoende dan?’
Dat hangt er van af. Als je een langdurig succes van je boek wilt maken, is het noodzakelijk dat je zelf  ook inspanningen pleegt. 
Zeker als je debuterend auteur bent en nog niemand van je gehoord heeft, is het een uitdaging om gezien te worden tussen al je gearriveerde collega – auteurs die moeiteloos de publiciteit halen.

‘Is het geen taak van een uitgever om mijn naam te pluggen?’
Nee, ze willen boeken verkopen natuurlijk. Het punt is dat uitgevers doen wat in hun vermogen ligt, maar ook keuzes moeten maken als het gaat om de besteding van hun marketingbudgetten. In deze tijden kiezen uitgeverijen er vaker voor om hun budget te besteden aan boeken van auteurs die al bewezen succes hebben en lopen daardoor een stuk minder risico.

‘Het lijkt me een ontzettend grote tijdsinvestering,   
Dat is zeker zo. Daar ga ik geen doekjes om winden. Het kost tijd, energie en geld. Het is een investering in je zakelijke succes. Dat succes met je boek is dan ook een gevolg van hard werken, weten wat je doet en op koers blijven.

‘En als ik nou wel een goed boekpromotieplan wil maken, maar er echt geen tijd voor kan vinden om het uit te voeren?’
Dan kijken we hoe we de juiste personen de juiste dingen op het juiste moment kunnen laten doen, waarbij je zelf de regie houdt.

‘Moet ik verstand hebben van marketing?’
Nee, gaandeweg leer je hoe dat werkt. En dan heb je iets geleerd waar je de rest van je leven plezier van hebt, business-wise althans.

Wat zeggen anderen over mij?

Lisette Thooft, auteur, publicist, mythosoof, columnist Happinez

“Denise heeft mij geholpen met mijn persoonlijke marketing op een fantastische manier. Ze is warm, betrokken, deskundig en stimulerend. Ze zit vol creatieve ideeën en heeft mij – halve digibeet die ik was – met zachte hand, humor en aanmoediging zover gekregen dat ik nu met ontzettend veel plezier mijn eigen Nieuwsbrieven maak, blogs op mijn nieuwe website zet en met het geven van e-cursussen begin. Het voelt alsof ik aan haar hand de 21e eeuw ben ingetreden.” 

Marijke van Dellen, auteur, slaapconsultant

“Door de vragen die zij stelt dwingt ze mij om na te denken. Zij heeft een enorme kennis over hoe je een boek uiteindelijk in de markt zet. Als het uitgebracht is, dan ben je echt te laat. Je moet al starten met je marketing voordat er een fatsoenlijk hoofdstuk klaar is. Interviews, artikelen, Facebookberichten, daar zou ik nooit aan gedacht hebben. Mijn eerste interview heb ik gedaan, net zoals een radio optreden en een aantal lezingen. De eerste mensen hebben aan mij gevraagd: ‘Wanneer komt je boek nou uit?’  Ik had altijd het idee dat een boek schrijven stilletjes achter het bureau gebeurt, weg van de wereld. Nu blijkt dat ik de wereld nodig heb voor mijn boek. Hoe leuk is dat?” 

Anurag ten Klooster, schrijfster van “de Kunst van het Lichter Leven” en ‘Het leven aanvaarden door Mindfulness en Compassie’

‘Ik vind het logisch dat je naar Denise gaat als je meer wilt weten over een boek schrijven, uitgeven en lanceren. Zij heeft zoveel ervaring met dit alles. Denise heeft mij zeer waardevolle tips gegeven waar ik mee verder kan. Zowel naar de uitgever als hoe ik mijn boek verder kan promoten.’

En nu?

Je kunt natuurlijk zelf wat proberen. Of denken dat het vanzelf goed komt. Omdat je uitgever het voor je doet, omdat je een geweldig boek geschreven hebt en daarom dus wel boven zal komen drijven.
Welnee. Er zijn ontelbare goed geschreven, fantastische, nuttige, inspirerende boeken die slecht verkopen. En er zijn nog veel meer slecht geschreven boeken met flinterdunne verhalen, slechte plots, met nul komma nul inhoud die uitstekend verkopen…..

Enig idee hoe dat komt? Ik wel…. 

Wat maakt mij nou tot degene waarbij je dit zou moeten doen?

Ik ben auteur en al 20 jaar ondernemer.
Ik heb verschillende bestsellers en eversellers geschreven  en weet dus wat er mogelijk is rond het bouwen van je business rond je boek. Ik weet hoe belangrijk een schare fans is, hoe je die schare fans opbouwt, boeit en bindt. Ik bezit een unieke combinatie van kennis over schrijverschap, de boekenwereld en (internet) ondernemerschap.

 

Bel me voor een afspraak, ik heb wel wat vragen..

dit veld niet invullen s.v.p.

Denise HulstBoekpromotie