BOEKMARKETING

BOEKMARKETING

Hoe krijg je je boek bij je lezer?

Kun je van je boek een bestseller maken?

Daar zijn de meningen over verdeeld. Vraag het een onlinemarketeer die niets anders doet dan copywriting en die weet 'hoe het werkt' en hij zal 'Natuurlijk' zeggen. Met volle kracht je boek lanceren bij verschijnen, met als doel op nummer 1 te komen op Managementboek is een hele klus. Daar moet je een groot circus voor optuigen. tenzij je zelf de eerste paar honderd exemplaren besteld bij Managementboek. Tenzij je mazzel hebt en opgepikt wordt door relevante media. 

Slechts 5% van de boeken die verschijnt, krijgt aandacht van die relevante media. 

Stel dezelfde vraag aan een uitgever en hij zal zich achter de oren krabben, diep nadenken en zeggen: 'Dat hangt er van af'. En dan bedoelt hij of zij: 'Je moet mazzel hebben en alle elementen die een boek tot een bestseller maken, moeten op hetzelfde moment de juiste richting in bewegen'. De waarheid ligt ergens tussen 'Mazzel hebben' en 'Natuurlijk'. Maar hoe je het ook wendt of keert: jij, de auteur, bent altijd de bepalende factor. Als je boek een bestseller wordt, maar ook als je boek flopt. 

Of liever toch een everseller?

Een everseller is een boek dat over een hele lange periode verkoopt. Een echte everseller is bijvoorbeeld de bijbel, maar ook het boek 'Dromen, durven, doen' van Ben Tiggelaar. Er valt een hoop te zeggen in het voordeel van een everseller. Je schrijft een keer een boek en je plukt daar jarenlang de vruchten van. Een everseller van je boek maken is een stuk makkelijker te realiseren dan een bestseller. 

TEKST

TEKST

  • Lijstelement
  • Lijstelement
  • Lijstelement
>