Zo verkoop je de 1e 1000 exemplaren van je boek

binnen een jaar na publicatie

Je boek gaat het voor je maken, toch?

Je boek is bijna klaar en.. 

  • breekt het klamme zweet je soms uit terwijl je denkt: ‘Wat heb ik me op mijn hals gehaald en ik heb geen  flauw idee hoe ik die 1e 1000 exemplaren boeken ga verkopen?’
  • alvast een sjiek zaaltje gehuurd voor een flinke zak geld voor een flitsende boeklancering en alleen de buurman en je partner hebben zich aangemeld?
  • reuze druk met social media maar niemand die je boek koopt?
  • alleen je warme kring van contacten heeft ingeschreven op de voorintekening?
  • heb je de neiging om je boeken in de open haard te gooien en ze op te stoken?
  • en hoop je stiekem op een wonder?

Of is je boek er al en…

  • geen enkele krant heeft je gebeld voor een interview?
  • zelfs het lokale suffertje heeft niet gereageerd op je persbericht?
  • is de hoogste positie bij bol.com of managementboek die je boek gehaald heeft blijven steken op plek 8752?
  • denk je dat je beter je buffer had kunnen bewaren om de hypotheek te betalen in plaats van je boekredacteur, de drukker, de grafisch ontwerper of dat dure marketingbureau?
  • krijg je zweethanden bij de gedachte dat dit een gemiste kans is en dit boek een groot financieel debacle is?
  • is de gedachte dat je de rest van je werkzame bestaan (met die dozen op zolder of in de garage) je concullega’s voorbij ziet waaien op het www die wel hun boek als een tierelier verkopen toch wel een beetje een donkere wolk en vraag je je af waarom zij wel succes hebben met hun boek en jij niet?

Terwij je stiekem toch wel weet dat 

  • Je uitgever niet alles voor je kan doen.

  • Jij ook stevig aan de bak moet wil je minstens 10.000 boeken verkopen en om te beginnen die 1e 1000.

  • Je eigenlijk nu echt moet beginnen met het bouwen van je fanbase.

  • Je een goed plan nodig hebt om die 1e 1000 exemplaren te verkopen.

  • Je dat best kunt doen zonder dat het je uren per dag kost.

  • Of honderden euro’s aan advertentiekosten.

  • Of dat je perse een duur marketingbureau moet inhuren.

  • Als je het eenmaal in de vingers hebt, dat tweede boek vanaf het begin verkoopt als een tierelier

Als je alleen maar..

wist waar je moest beginnen….

En je precies wist wat je kunt doen, waarom je dat kunt doen en wanneer je dat kunt doen om van je boek en je business een succes te maken en je boek dat vliegwiel wordt waar je op hoopte…

Zodat 

  • Je nooit meer hoeft leuren met je diensten of je product.

  • De opdrachtgevers voor je in de rij staan.

  • Jij onbetwist de expert in je vakgebied bent en niet je concurrent.  (And it shows!)

  • Je toffe uurtarieven kunt rekenen,  minder uren hoeft te werken en toch meer inkomen hebt. En dus meer vakantie. Driedubbel tof.

  • Je ook een paar nieuwe inkomensstromen erbij hebt, gebaseerd op je boek. Moeiteloos.

  • De tweede druk binnen twee maanden uitverkocht is. Cool, of niet?

  • Je een graag geziene spreker bent geworden. En ook nog eens moeiteloos je workshops vol krijgt.

  • Je een grote schare fans hebt die staan te trappelen om alles wat je aanbiedt daadwerkelijk te kopen.

  • Je de onbetwiste leader van een grote trouwe tribe bent!

Stel je nou voor hoe het is om te weten wat je wel moet doen en

  • dat je precies weet welke kleine acties groot effect sorteren in plaats van groots en meeslepende acties die je bakken met kostbare tijd en geld kosten en niets opleveren?

  • dat je dagelijks bouwt aan je fanbase in plaats van te leuren en te zeuren langs de deuren.

  • dat je geen enkele behoefte meer voelt om dure consultants in te huren, omdat je zelf geleerd hebt hoe het werkt, zonder dat je er erg in hebt of er 20 uur overwerk per week voor moet draaien.

  • Dat je heel gericht en direct instructies kan geven aan een virtual assistent die in maximaal twee uur per week zorg draagt voor je boekmarketing zoals de bedoeling is zonder dat je er zelf uren aan kwijt bent…

  • niet eindeloos op social media rond hoeft te hangen, maar in plaats daarvan je druk kunt maken over de 3 b’s: Bank, Bier, Buis of werken aan Borst, Buik, Billen. Of met een glas chardonnay luieren in je ligstoel in de tuin natuurlijk.

  • geleerd hebt om geduld te hebben en geen overnight succes na te streven en toch meer boeken te verkopen en ondertussen ook te werken aan de ontwikkeling van je business

Met mijn 365 dagelijkse tips en inspiratie in je inbox, verkoop jij meer boeken!

.

Ja! Ik wil elke dag een nuttige en praktische tip in mijn inbox ontvangen, voor 82,50 ex 21 % BTW. Een jaar lang inspiratie, kennis en inzichten zodat ik precies weet wat ik kan doen om veel boeken te verkopen en mijn fans te organiseren? Laat maar doorkomen!
dit veld niet invullen s.v.p.

Wil je ook meer boeken verkopen en een serieuze business rond je boeken opbouwen?

Je kunt nu starten met een dagelijkse actie

zodat

  • je boeken als zoete broodjes over de toonbank gaan zodat jij je auto weer in de garage kunt parkeren

  • jij je zolder weer kunt gebruiken en er geen bestofte dozen zijn die je herinneren aan al het geld, de tijd en energie die je in je boek gestoken hebt

  • een jaar nadat je begonnen bent met elke dag een kleine actie, een schare trouwe fans hebt die zich intekenen op alles wat je aanbiedt

Dus: hoogste tijd om van die zolder weer je eigen mencave te maken en dagelijks kleine acties te ondernemen die een grote impact hebben op je boekenverkoop en je business

5 redenen waarom je jezelf mijn 365 dagen boeken boosttips zou moeten geven

Na het schrijven van 11 boeken, waaronder enkele bestsellers en eversellers, weet ik als geen ander wat er voor nodig is om meer boeken te verkopen zodat:

  • Al die uren die je aan je boek besteed hebt ook rendabel worden.

  • Je de opdrachten krijgt die je wilt.

  • Je nooit meer hoeft uit te leggen waarom opdrachtgevers jou moeten hebben en niet je concurrent.

  • Je bij je volgende boek direct toegang hebt tot een grote groep kopers, namelijk je eigen trouwe fans.

  • Je door de bekendheid die je boek je oplevert, een stabiel en regelmatig inkomen verdient.

  • Er deuren voor je open gaan die anders voor je gesloten blijven

Wat anderen over mij en mijn tips zeggen:

Ria Knijnenburg: ‘ Dank je wel Denise, je dagtips helpen me echt om mijn ‘droom’ stap voor stap te gaan verwezenlijken. Ik vind echt dat de tips die 82,50 per 1 februari meer dan waard zijn’.

Puck van der Land: ”Wat mij heel erg aansprak in de tips was dat je je lezers als je fans moet beschouwen, waar je een band mee opbouwt. En ook dat punt van je missie: dat je mensen blij kunt maken, dat je ze iets kan geven dat hun steunt. Dat sprong er voor mij als eerst uit. Die gedachte was ik ook al bij een andere schrijver tegen gekomen: Viktor Frankl, misschien ken je hem wel’.

Greta Honingh – Pauw; ‘HEEL HEEL VEEL DANK voor al je goede tips.
Mijn manuscript is af en het wordt op dit moment gelezen door vier mensen. Daarna ga ik de door jou aanbevolen redacteur schrijven.
Ik zal je naam doorgeven aan collega schrijvers. Je bent erg goed
Nogmaals veel dank. En als ik het even niet meer weet, dan heb ik jou nog.

Rubina Plenc – van WIjhe: ‘Wat ik allemaal gedaan heb met jouw tips? Ik denk dat ik na dit jaar weer iedere dag jouw tips ga lezen. Ik ben begonnen met een blog, de boekentrailer is ook gaaf en ik kwam erachter dat je ook een blog ermee kunt delen om je lezers nieuwsgierig te maken. Dat wordt mijn volgende actie. Jouw tips geven mjj een mindset.  En dat is onbetaalbaar! Ik sta nog aan het begin maar elke stap is er een! Kijk weer uit naar jouw volgende tip’.

Robert Benninga en Ingeborg Weser ( ‘Verhoog je LQ) Ik heb enorm veel respect en bewondering voor jou om iedere dag weer een Boekenboost eruit te sturen.
Het geheel is zeker inspirerend en er zitten veel concrete tips ook bij, waarvoor grote dank.
We blijven genieten van jouw stimulerende input en danken jou daar oprecht nogmaals voor.

Veel boeken verkopen is geen toevalstreffer of mazzel, maar het gevolg van gerichte acties

Weten waarom je meer boeken bent gaan verkopen en waar jij je succes aan te danken hebt, is nog belangrijker dan veel boeken verkopen zelf.  Als je weet hoe het komt dat jouw boek goed verkoopt, dan kun je dat een tweede keer ook voor elkaar krijgen. En een derde keer. Als je niet weet waarom je boek een succes is geworden, dan is dat een toevalstreffer die je niet kunt nadoen. En dan blijft het bij die ene keer.Als je weet hoe het werkt, kun je die kennis keer op keer gebruiken om niet een, maar tien bestsellers te publiceren.  Het is kennis voor de rest van je leven en je schrijversbestaan…

Wat krijg je?

  • elke dag een tip en inspiratie in je inbox zodat jij meer boeken verkoopt
  • met die tip kun je direct aan de slag
  • de ene dag krijg je een wat uitgebreidere mail met inspiratie, de andere dag alleen een tip
  • regelmatig een meetmoment: waar sta je nu en wat is ten goede veranderd ten opzichte van de vorige keer?

Je ontvangt een digitale factuur en als je betaling is bijgeschreven, ontvang je binnen 24 uur de eerste tip in je inbox.

Ja! Ik wil elke dag een nuttige en praktische tip in mijn inbox ontvangen, voor 82,50 ex 21 % BTW. Een jaar lang inspiratie, kennis en inzichten zodat ik precies weet wat ik kan doen om veel boeken te verkopen en mijn fans te organiseren? Laat maar doorkomen!
dit veld niet invullen s.v.p.

Wat het je oplevert

  • je weet  hoe je een eigen fanbase opbouwt

waardoor

  • de verkoop van elk volgend boek steeds makkelijker wordt.
  • je je lezers stevig aan je verbindt waardoor ze fans voor het leven worden.
  • je ook plezier krijgt in het voeden van je fans.
  • en in het ondernemen met je boek.

Veel boeken verkopen en een bloeiende business rond en met je boek is geen mazzel maar het gevolg van gerichte acties

Denise Hulst365 dagen inspiratie en tips voor succesvolle boekmarketing