Hoe maak je van je boek een fantastisch visitekaartje?

Je bent goed in wat je doet. Een echte pro, een expert. En met een goed boek blaas jij je potentiële klanten uit hun sokken. Maar dan moet die potentiële klant wel weten dat jouw boek er is. Zoals Steve Jobs ooit zei ‘Mensen weten pas dat ze een Iphone nodig hebben als wij hem gemaakt hebben’. Dat is met jouw boek ook zo.

Heb jij dit ook?

  • Er staan dozen vol met boeken bij je in de garage of op zolder. Daar zitten jouw boeken in. Die eigenlijk verkocht hadden moeten zijn. Allang.
  • De volgende druk had al uitverkocht moeten zijn, toch?
  • En die aanvragen voor interviews bleven uit. Ook een beetje een tegenvaller misschien.
  • En nee.. ook De Wereld Draait Door heeft niet gebeld. Jammer.
  • Daar zit je dan met al die boeken…

Of misschien ben je een boek aan het schrijven en denk je: ‘Dit overkomt mij niet. Op mijn boek zit toch iedereen te wachten?’

Vergeet het maar.

Als bestsellerauteur en ondernemer weet ik dat zelfs een goed boek zichzelf niet automatisch verkoopt. Er zijn heel veel slechte boeken die uitstekend verkopen en heel veel goede boeken die helemaal niet verkopen.
En ik weet hoe dat komt.
Dus als jij een boek hebt geschreven, ermee bezig bent of het van plan bent: het succes van je boek hangt voor een groot deel af van jouw inspanningen. Voor een succesvol  boek moet je dus meer doen dan 40.000 woorden op papier zetten.

Je uitgever doet wat in zijn vermogen ligt, maar is beperkt in budget, tijd en energie.

De boeken die het beste verkopen, hebben een goed doordacht boekpromotieplan, dat consistent uitgevoerd wordt en ruim voor de verschijning van je boek start.

Ligt jouw boek te verstoffen in kartonnen dozen bij het Centraal Boekhuis? Of bij je in de garage, in je kantoor of bij je uitgever in de opslag?
Ik kan je helpen.

Ja, stuur mij de 15 minuten boekpromotie tactieken toe!



Ja! 15 minuten per dag moet te doen zijn!
 
Voornaam
E-mailadres*
dit veld niet invullen s.v.p.

Ik heb een unieke combinatie van kennis en vaardigheden rond

  • schrijverschap,
  • (online) ondernemerschap,
  • online marketing,
  • het ontwikkelen van online programma’s die aansluiten bij jouw boek
  • slimme verdienmodellen rond je boek
  • het bouwen van je fanbase

Slimme verdienmodellen met en rond je boek

De kansen die het schrijven van jouw boek je biedt op het gebied van zichtbaarheid en inkomen, kun je optimaal verzilveren. Dat lukt alleen als je ook een prima boek de wereld in stuurt en waar je een goed boekpromotieplan onder hebt liggen.

Van de royalties kun je als auteur niet echt leven, tenzij je een bestseller auteur bent die al een aantal grote titels op zijn naam heeft staan

Natuurlijk wil je dat je boek goed verkoopt. En voor veel auteurs is de business die achter hun boek aan komt winstgevender dan de verkopen van hun boek. Hoge verkoopaantallen van je boek, helpen om  rond je boek een succesvolle business te bouwen, .

Om een goed boek uit te geven en optimale (online) zichtbaarheid, hoge verkoopaantallen, een inspirerende en winstgevende business rond je boek te realiseren, heb je hulp nodig, van iemand die het boekenvak van binnen en van buiten kent en ondernemer is. Iemand zoals ik. Voor mij zijn mijn boeken mijn baby’s, die ook langzaam groot worden en hun eigen leven gaan leiden. En achter elk boek, verschuilt zich een verhaal, waarvan alleen ik weet heb.

Ik ben auteur en ondernemer. Ik kom veel 12591947_10153954772319260_753613362_oartikelen in tijdschriften tegen waarin een van mijn boeken genoemd wordt. Dat draagt bij aan mijn ondernemerschap en bevestigt dat een goed boek schrijven over je vakgebied, lange tijd ‘zichtbaarheid’ kan creëren.

Ik heb 11 expertboeken geschreven (ik wist tot voor kort niet eens dat dat een officiële term was) waarvan er meer dan 60.000 verkocht zijn. Een van mijn boeken verschijnt binnenkort in de 9e druk. Dat vind ik leuk en daar ben ik trots op. Ik ben ook online ondernemerscoach. Ik weet als geen ander wat er voor nodig is om van 40.000 woorden een goed boek te maken en wat er voor nodig is om een slim verdienmodel rond je boek te ontwikkelen.

Heel veel vakidioten denken: ‘Als ik dat boek geschreven heb, dan ben ik klaar!’

Natuurlijk niet!  Dan begint het pas…..

Aan een succesvolle boeken – business gaat het volgende vooraf;

  • een goed boek: qua inhoud, opbouw en stijl
  • bepalen of je je je boek in eigen beheer uitgeeft of niet
  • een optimaal plan voor de promotie van je boek
  • een perfect passend business model rond je boek
  • een duurzame marketingstrategie die verder gaat dan de lanceringsfase van je boek

Worstel jij met vragen rond bovenstaande thema’s? Bel me voor een goed gesprek over boeken.

Stuur me maar direct je 15 minuten per dag boekpromotie tips toe!



Ja! 15 minuten per dag moet te doen zijn!
 
Voornaam
E-mailadres*
dit veld niet invullen s.v.p.

Denise HulstHome