Hoe maak je van je boek een fantastisch visitekaartje?

Je bent goed in wat je doet. Een echte pro, een expert. En met een goed boek heb je een voorsprong op je concurrenten.

Hoe zorg je dat je potentiële klanten en lezers van je boek weten dat jouw boek er is?

Zoals Steve Jobs ooit zei ‘Mensen weten pas dat ze een Iphone nodig hebben als wij hem gemaakt hebben.’
Dat is met jouw boek ook zo. Dat is de reden waarom elke non-fictie auteur de basis  van zijn boekmarketing goed op orde moet hebben. Te beginnen met zijn eigen auteursplatform.

Heb jij dit ook?

  • Er staan dozen vol met boeken bij je in de garage of op zolder. Daar zitten jouw boeken in. Die eigenlijk verkocht hadden moeten zijn. Allang
  • De gedachte was dat je nu al ruimschoots op weg was naar de derde druk. Wat niet het geval is
  • En die aanvragen voor interviews bleven uit. Dat is een tegenvaller
  • En nee.. ook De Wereld Draait Door heeft niet gebeld. Jammer
  • Daar zit je dan met al die boeken

Of misschien ben je een boek aan het schrijven en denk je: ‘Dit overkomt mij niet. Op mijn boek zit toch iedereen te wachten?’

Vergeet het maar.

Als bestsellerauteur en ondernemer weet ik dat zelfs een goed boek zichzelf niet automatisch verkoopt. Er zijn heel veel slechte boeken die uitstekend verkopen en heel veel goede boeken die helemaal niet verkopen.

En ik weet hoe dat komt.
Het succes van je boek hangt voor een groot deel af van jouw inspanningen. Voor een succesvol  boek moet je dus meer doen dan 40.000 woorden op papier zetten.

Je uitgever doet wat in zijn vermogen ligt, maar is beperkt in budget, tijd en energie.

De boeken die het beste verkopen, hebben een goed doordacht boekpromotieplan, dat consistent uitgevoerd wordt en ruim voor de verschijning van je boek start.

Ligt jouw boek te verstoffen in kartonnen dozen bij het Centraal Boekhuis? Of bij je in de garage, in je kantoor of bij je uitgever in de opslag?
Ik kan je helpen.

Ja, stuur mij de 15 minuten boekpromotie tactieken toe!



Ja! 15 minuten per dag moet te doen zijn!
 
Voornaam
E-mailadres*
dit veld niet invullen s.v.p.

Eerst meer informatie?

Heel veel vakidioten denken: ‘Als ik dat boek geschreven heb, dan ben ik klaar!’

Natuurlijk niet!  Dan begint het pas…..

Aan een succesvolle boeken – business gaat het volgende vooraf;

  • een goed boek: qua inhoud, opbouw en stijl
  • bepalen of je je je boek in eigen beheer uitgeeft of niet
  • een optimaal plan voor de promotie van je boek
  • een perfect passend business model rond je boek
  • een duurzame marketingstrategie die verder gaat dan de lanceringsfase van je boek

Worstel jij met vragen rond bovenstaande thema’s? Bel me voor een goed gesprek over boeken.

Stuur me maar direct je 15 minuten per dag boekpromotie tips toe!



Ja! 15 minuten per dag moet te doen zijn!
 
Voornaam
E-mailadres*
dit veld niet invullen s.v.p.

Denise HulstHome